Міністерство культури України запрошує керівників і педагогічних працівників мистецьких шкіл взяти участь в обговоренні концепції реформи початкової освіти. Відповідний лист розіслано керівникам структурних підрозділів у сфері культури обласних та Київської міської державних адміністрацій. Наводимо текст цього повідомлення.
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
вул. І. Франка, 19, м. Київ, 01601, телефон 235-23-78 факс 235-32-57 Е-mail: info@mincult.gov.uа
09.03.2017№12/7-4/43-17________
Відповідно до Довгострокової стратегії розвитку української культури – стратегії реформ, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 лютого 2016 р. № 119-р, та Програми діяльності Ради з питань культурно- мистецької освіти Міністерства культури України на 2017 рік, схваленої Радою з питань культурно-мистецької освіти Міністерства культури України (протокол № 1 від 15 листопада 2016 року), Міністерство розпочало розроблення Концепції нової мистецької школи, спрямованої на відновлення та підсилення ролі початкової мистецької освіти в житті українського суспільства, створення умов для розвитку досягнень та нових можливостей для мистецьких шкіл у сучасних умовах, підвищення якості початкової мистецької освіти в мистецьких школах; розширення доступності початкової мистецької освіти для громадян України, незалежно від місця проживання, в тому числі і для громадян з особливими потребами.
Розроблення концепції триватиме до 31 травня 2017 року за участю всіх груп інтересів: управлінців, методистів, керівників, їх заступників, інших педагогічних працівників мистецьких шкіл, батьків та інших законних представників учнів мистецьких шкіл. Обговорення концепції відбуватиметься на регіональних семінарах з питань розвитку початкової мистецької освіти та на Міжнародній конференції з культурно-мистецької освіти, яка відбудеться у жовтні цього року.
Просимо поінформувати всіх вище вказаних осіб про можливість долучитися до розроблення зазначеної концепції і надати свої пропозиції. У зв’язку з обговоренням перших результатів напрацювання концепції наприкінці березня 2017 року, пропонуємо усім зацікавленим сторонами надавати свої пропозиції за запропонованою структурою (додається) до 22 березня 2017 року за електронною адресою change2017@і.ua.
Перший заступник Міністра С. Фоменко /підпис/
Додаток: структура концепції – 2 арк.
Додаток до листа
Міністерства культури України
від 09.03.2017 № 12/7 -4/43-17
СТРУКТУРА КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ШКОЛИ
Шановні керівники і педагогічні працівники мистецьких шкіл, методисти та управлінці в сфері початкової мистецької освіти!
Міністерство розпочало розроблення концепції нової мистецької школи і пропонує безпосередньо долучитися до її створення.
Мета концепції – створення дорожньої карти розвитку початкової мистецької освіти в умовах освітньої реформи та децентралізації, яка дозволить:
- відновити та підсилити роль початкової мистецької освіти в житті українського суспільства;
- розвинути досягнення і надати нові можливості для мистецьких шкіл у сучасних умовах;
- підвищити якість початкової мистецької освіти в мистецьких школах;
- розширити доступність початкової мистецької освіти для громадян України, незалежно від місця проживання, в тому числі і для громадян з особливими потребами.
Орієнтована структура концепції:
- Преамбула.
- Зміст освіти.
- Автономія мистецьких шкіл: академічна та фінансова – можливість самостійно розподіляти ресурси, в тому числі і фінансові; можливість пропонувати освітні програми дія різних категорій здобувачів освіти.
- Інструменти фінансування: розроблення і впровадження дієвих механізмів фінансового забезпечення нової мистецької ніколи, проектна діяльність.
- Доступність навчання в мистецькій школі: фінансова (можливість оплачувати навчання) та фізична (можливість здобувати таку освіту за місцем проживання).
- Кадрове забезпечення мистецьких шкіл.
- Система внутрішнього моніторингу якості освіти – інструмент підтримки якості початкової мистецької освіти.
- Мистецька школа – основа культурного життя громади: формування позитивного іміджу школи в громаді як гарантії її підтримки та фінансування.
Пропонуємо за розділами 2-8 включити ті завдання, які, на Вашу думку, є найбільш актуальними для мистецької школи Третього тисячоліття – мистецької школи майбутнього. При напрацюванні пропозицій рекомендуємо дотримуватись таких правил:
а) визначення бажаного стану за кожним окремим з окреслених розділів структури концепції.
Крок перший: відповісти собі на питання «.Яким я хочу бачити зміст освіти в школі, де я працюю?». Тут потрібно визначити, яким має бути зміст початкової мистецької освіти в Вашій конкретній школі майбутнього: які мають бути предмети, скільки їх має бути, чи має зміст освіти базуватися виключно на традиціях академічної освіти, чи може він включати напрямки сучасного мистецтва (як загалом, так і конкретно в навчальних дисциплінах).
Крок другий: викласти всі свої думки з кожного з окреслених питань письмово.
б) усвідомлення і формулювання проблеми в одному з окреслених розділів структури концепції.
Крок перший: спочатку треба відповісти собі на питання «Що мене не задовольняє в тому, як сьогодні працює (як забезпечена) школа в напрямку…?», наприклад: «Мене не задовольняє, що половина учнів школи покидають навчання після -1-го (5-го, 6-го і т. ін.) класу, не закінчивши навчання».
Крок другий: Тоді сформулювати проблему – що Вас конкретно не влаштовує в напрямку, якому присвячений цей розділ.
Проблема завжди формулюється як невідповідність наявної ситуації в школі з бажаним написаним у пункті а) станом, наприклад: «Невідповідність змісту навчання в школі інтересам (або потребам) учнів певного віку».
в) визначення причин такої невідповідності.
Крок перший: відповісти собі на питання, наприклад: «Чому деякі учні не закінчують повний курс навчання в школі?»., конкретизувавши проблему: «У нашій школі найменша кількість дітей, які завершують повний курс навчання – це ті, які навчаються на відділенні (інструментах).»
Крок другий: Відповідаючи на це питання. Вам необхідно визначити всі можливі причини такої ситуації, які. як Ви думаєте, впливають на такий стан, виходячи з власного досвіду. Напишіть ці причини, починаючи зі слів: «Це відбувається тому, що…».
г) визначення завдань, спрямованих на розв’язання проблеми.
Крок перший: напишіть, що, на Вашу думку, треба зробити, щоб виправити ситуацію з визначеною проблемою, враховуючи написані Вами причини.
Крок другий: напишіть критерії, за якими Ви будете визначати, чи досягли ви своєї мети (в даному випадку – збільшення контингенту учнів у старших класах на відповідному відділенні…).
Надавати пропозиції можна як до всіх окреслених розділів концепції, так і до деяких з них.
Пропоную не тільки надіслати відповідь на вказану e-mail адресу, але також і пройти відкрите опитування на платформі ґуґл. Це допоможе зробити результати опитування прозорими для мистецької громадськості.
https://goo.gl/forms/pDQx2GzELq5l7vFL2
ПодобаєтьсяПодобається
Шановні працівники міністерства, перевірте дійсність своєї електронної пошти!
ПодобаєтьсяПодобається