Андрій Бондаренко
Секретар Комісії з питань мистецтв та культурно-мистецької освіти
Громадської ради при Міністерстві культури України.
Планування майбутнього початкової мистецької освіти: дослідження.
Мета дослідження – підготувати пропозиції щодо реформування початкової мистецької освіти.
Задачі дослідження
- дослідити актуальні проблеми майбутнього мистецьких шкіл;
- виявити найбільш затребувані напрямки реформування початкової мистецької освіти;
- проаналізувати рівень довіри мистецької громадськості до концепції реформ початкової мистецької освіти, запропонованої Міністерством культури України.
Методи дослідження
- відкрите прозоре опитування широких кіл мистецької громадськості (директори та викладачі ПСМНЗ, музиканти-виконавці, студенти-майбутні викладачі, зацікавлені батьки) на платформі Goolge forms;
- статистичний аналіз здобутих результатів.
- Загальні очікування.
Опитування проводилось у термін 11-25 лютого 2017. Електронна адреса опитування – https://goo.gl/forms/t0dDAIp2BMVZDFQ93 Взяли участь 644 респонденти.
Питання: майбутнє мистецьких шкіл – що є найважливішим?
Результати:
Висновок: найбільші очікування пов’язані зі збереженням мережі ПСМНЗ, контингенту учнів та обсягу занять з учнями. Очікувані зміни стосуються модернізації шкіл та підвищення заробітної плати. Натомість пропозиції щодо економії бюджетних коштів та реформування не підтримуються.
- Оцінка запропонованої міністерством реформи в цілому
Опитування триває з 25 лютого 2017 року. Електронна адреса опитування – https://goo.gl/forms/d3Mp37qGjSoiFeBl1 Станом на 28 лютого зібрано 300 голосів. Результати опитування:
2.1 Зміна загальної назв ПСМНЗ -> Мистецька школа:
– Не підтримується
2.2 Поділ на формальну і неформальну освіту
– Не підтримується
2.3 Що і як можна полегшувати?
– Більшістю учасників скорочення занять із жодної з дисциплін не підтримується.
2.4 Які саме змістовні зміни потрібні?
Затребуваними (>50%) є такі зміни:
- Комп’ютеризація і впровадження сучасних інтерактивних форм навчання
- Організація у школах майстер-класів від провідних викладачів,
- Розширення сфери публічних виступів учнів
- Організація у школах концертних виступів кращих виконавців
Відносно затребуваними (25-50%) є:
- Організація на базі музичних шкіл студій звукозапису
- Ширше залучення творів сучасних українських авторів
- Ширше залучення пластів української народної музики,
- Розширення кола дисциплін “за вибором”
Не підтримуються (<15%) пропозиції:
- Спрощення програми з музично-теоретичних дисциплін
- Спрощення програми з музичного інструменту (співу)
- Відмова від класичного репертуару
2.5 Питання відновлення субвенції з держбюджету
Питання: Чи доцільно відродити субвенції з держбюджету на діяльність ПСМНЗ?
Відновлення субвенції на потреби ПСМНЗ підтримується абсолютною більшістю респондентів.
2.6 Підтримка реформа в цілому
Питання: Чи підтримуєте Ви запропоновану Міністерством культури концепцію реформи початкових мистецьких навчальних закладів в цілому?
При цьому серед тих хто підтримує (8%):
Повністю підтримують реформи (з поділом на типи і зміною назви) | 10 | 3,3% |
Повністю підтримують реформи і допускають бодай якесь скорочення | 8 | 2,6% |
2.7 Загальна оцінка діяльності міністра культури
186 учасників поставили оцінку «3» і нижче. Серед них підтримують концепцію реформ, запропоновану міністерством лише 2 %, вагаються – 8%.
94 учасники поставили оцінку «4» і вище. Серед них підтримують реформу – 22%, вагаються – 38%.
41 учасник утримався від оцінки. Серед цієї категорії – не схвалює реформу жоден, 37% вагаються.
Висновки:
Опитування показує, що мистецька громадськість зацікавлена у напрямках реформ, що були би пов’язані з модернізацію матеріально-технічної бази (музичні інструменти, сучасні інтерактивні технології, комп’ютеризація), а також розширенням публічних форм роботи, таких як конкурси, концерти і майстер-класи.
Натомість, не підтримується концепція щодо поділу дітей на тих, що здобувають «формальну» і тих, що здобувають «неформальну» освіту, не підтримуються ідеї щодо полегшення програми або скорочення годин на вивчення тих чи інших дисциплін, не вважається за доцільною і зміна назви закладів («мистецька школа» замість «ПСМНЗ»).
Реформування всупереч очікуванням громадськості може призвести до падіння довіри до міністра культури Євгена Нищука.
Таким чином запропоновану концепцію реформи слід переглянути з урахуванням актуальних очікувань мистецької громадськості.
1 березня 2017
Андрій Бондаренко
Пан міністр повинен землю гризти вболіваючи за своїх людей.Шкода.Освітянам і субвенція державна є.Хоча про їхнє навчання стоїть задуматься.Думаю викладачі музичних шкіл вносять не менший внесок в розвиток підростаючого покоління ,а можливо і більший.Пам’ятайте, шановне мін культури,без нас, не буде і вас.
ПодобаєтьсяПодобається
Сповіщення: Дитячі музичні школи: чого насправді хочуть реформатори? | Андрій Бондаренко